Wpisz interesującą Cię frazę:
Szukaj


Nr5-Luty 2010

Rozpoczynamy również nabór na nową edycję obozów letnich „Wakacyjna Szkoła Treningu Pamięci, Twórczego myślenia i Rozwoju”, z wątkiem specjalnym „Summer Schools”. Szczegóły pod www.eccehomo21.pl/obozy ; e-mail: biuro@eccehomo21.pl Jak zawsze ilość miejsc ograniczona, nie mówiąc o promocji cenowej. Zapraszam osobiście! Marek Szurawski


Dlaczego witaminy?

Na podstawie Jean Carper. Stop starzeniu. Vesper. Poznań 2009 )


Najważniejsze zasady w pigułce:


Chcąc możliwie długo zachować młodość i zdrowie, i złagodzić skutki starości, wystarczy uświadomić sobie, że

  • starzenie się powodują wolne rodniki, które niszczą komórki

  • antyoksydanty hamują zniszczenia dokonywane przez wolne rodniki.

  • zatem antyoksydanty spowalniają procesy starzenia się.

Ten prosty (zahaczający właściwie o banał) wywód powinien nas skłonić do poniższego działania, którego korzyści są bardziej niż oczywiste:


  1. Znajduj antyoksydanty

  2. Używaj ich

  3. Zatrzymaj proces starzenia się

  4. Zachowaj młodość

  5. Żyj dłużej w dobrym zdrowiu i kondycji.

  6. Przede wszystkim nie pozwalaj na masową masakrę i okaleczanie swoich komórek!


Starzenie się może być w dużym stopniu nierozpoznanym stanem niedoboru witamin! Jean Carper


Przede wszystkim korzystaj z powszechnie dostępnych minerałów i witamin; to one pobudzają aktywność antyoksydacyjną i niszczą wolne rodniki. Są Ci potrzebne, aby ocalić tętnice od zniszczeń, mózg od degeneracji, komórki od raka, a układ odpornościowy od zaniku. I zmniejszyć konsekwencje starzenia się.


Proponowana codzienna porcja witamin i mikroelementów:


Uwaga: bez względu na to jak bardzo wierzysz mi i/lub autorce książki, przed zastosowaniem tej „diety witaminowej” koniecznie zasięgnij opinii lekarza! Ale przede wszystkim przemyśl to.


  • Witamina E – 800 IU*

  • Witamina C – 2000-12000 mg (łącznie w dawkach 3-4 dziennie)

  • Beta-karoten – 15 mg (25 000 IU)

  • Selen – 200 mikrogramów

  • Koenzym Q-10 – 100 mg

  • Ekstrakt z miłorzębu – 80 mg

  • Kapsułki czosnku – (np. Kyolic) – 12 kapsułek

  • Dwie kapsułki preparatu multiwitaminowego – z magnezem, cynkiem, selenem, chromem bez żelaza i miedzi


*Międzynarodowa miara aktywności substancji biologicznie czynnej.


Gdy się starzejemy, witaminy tracą swoją moc. Potrzebujemy ich więc znacznie więcej. Choroby wieku podeszłego – rak, artretyzm, choroby serca, cukrzyca i zaćma to w rzeczywistości „przyspieszone starzenie się”, związane z niedoborem witamin i minerałów.


W dzisiejszym świecie, jeśli chcesz cieszyć się dobrym zdrowiem, zażywaj od dziesięciu do dwustu razy więcej witamin i minerałów, niż zaleca to tzw. dzienna dawka.


Wprowadzaj do codziennej diety czosnek, brokuły, pomidory. Pij dużo herbaty, i czarnej i zielonej (z przewagą tej ostatniej). Spożywaj pięć lub więcej porcji warzyw i owoców dziennie. Jedz wszelkie orzechy (co najmniej pięć razy w tygodniu). Świetne są brazylijskie.

Pamiętaj też o witaminie B – powstrzymuje raka i pozwala zachować sprawność umysłową (tak naprawdę chodzi o witaminy B12, kwas foliowy, B6 i B9); łącznie 1,4 mg kwasu foliowego dziennie. Pij sok marchwiowy!


Poza tym zadbaj, aby regularnie wprowadzać do organizmu:

  • chrom – reguluje poziom cukru, zapobiega chorobom serca. 200 mikrogramów dziennie

  • cynk – odmładza układ odpornościowy, 15-50 mg dziennie, najlepiej w postaci glukonianu lub cytrynianu cynku.

  • wapń – dba o kości i zwalcza cholesterol. 1000 mg dziennie (dla mężczyzn po 25 roku życia i dla kobiet w wieku 25-50 lat). Najlepiej w postaci węglanu lub cytrynianu wapnia.

  • magnez – zwalcza wolne rodniki, leczy cukrzycę, chroni serce. Min. 500 mg dziennie.

  • selen – do 200 mikrogramów dziennie

  • glutation – najważniejszy antyoksydant. Blokuje ogólne zniszczenie komórek. Przede wszystkim jedz świeże i mrożone owoce i warzywa. Pij sok pomarańczowy (ze świeżych owoców). Doskonałe są avocado, arbuz, szparagi (świeżo ugotowane),i grejpfrut. Dodawaj ew. do każdego posiłku glutaminę w proszku, pobudzającą produkcję glutationu.


Ważna ciekawostka na koniec.

W mięsie poddanym działaniu wysokiej temperatury powstają bardzo szkodliwe dla naszego zdrowia aminy heterocykliczne, zwane w skrócie HCA. Pobudzają do działania wolne rodniki i niszczą materiał genetyczny w naszych komórkach. Mięso i drób przygotowuj najlepiej w kuchence mikrofalowej, duś lub gotuj. A jeśli grillujesz, najpierw przygotuj mięso w kuchence mikrofalowej, aby je częściowo ugotować (wystarczą 2-2.5 min.). A zanim włożysz na ruszt, odsącz je; w sokach bowiem znajduje się dużo surowych składników, z których powstaje HCA. Surowy boczek przygotowuj wyłącznie w mikrofali.


No po prostu

trzeba żyć długo, w dobrej kondycji i zdrowiu, być szczęśliwym i sięgać mądrości!

Takie czasy…





W naszej galerii
ECCE HOMO 21
kursy
ECCE HOMO 21
szkolenia
ECCE HOMO 21
obozy
ECCE HOMO 21
imprezy
ECCE HOMO 21
marynistyka
ECCE HOMO 21
Akademia pod żaglami
ECCE HOMO 21
"Stare Dzwony"

O nas | Aktualności | Platforma dla czytelników | Kursy | Szkolenia | Obozy | Imprezy | Marynistyka | Akademia pod żeglami | "Stare Dzwony" | Inne | Galeria | Sklep | Kontakt